Hero & Heroin

Maaf, Tolong & Terima Kasih

LIZA : ida, alang² ang nak p dapur, boleh tak tolong ambik kan aku gelas.
AKU : ok my dear.
LIZA : thanks sweet.
AKU : sama² kasih.

2 la selalu aku ngan kawan aku amalkan masa kat rumah sewa dulu. bukan aku ngan liza saja tapi 1 rumah amalkan sikap meminta TOLONG & mengucapkan TERIMA KASIH ni. skema ke? lantak la orang nak cakap pe pon yang pasti aku memang suka cakap TOLONG/PLEASE & kata TERIMA KASIH/THANK YOU.

bukan kan lebih baik ada perkataan 'tolong' untuk meminta tolong ! & kata terima kasih tanda keikhlasan di atas kesudian orang yang menolong 2?

meminta maaf jugak 1 amalan yang aku selalu buat. 
:: maaf, saya x sengaja. 
:: maaf, saya yang jatuhkan nya tadi. 
:: sorry erk.
pe² la kesalahan yang kita lakukan, ucap la MAAF.
Meminta maaf akan membuat kita semakin mulia, bukan hanya di sisi manusia namun juga di sisi Allah SWT.

jadi kenapa takut untuk menyatakan Maaf, Tolong & Terima Kasih??

Orang berbudi, kita berbahasa..kan?

4 comments:

Anonymous said...

assalam~
:)
like~
a a..sy pn ske kalau org ckp cmtu..rse ringan nk tolong n bila cakp terima kasih..rse cam dihargai :)

Unknown said...

tu lahh maaf bukan tunjuk kita lemah..tapi tunjuk kekuatan kita rendahkan ego dan perasaan malu melebihi semua perkara

ENTRY TERBARU: dapat 3BE sekaligus.mai tengok

R.R said...

Sopan la housemate kau.

Aida Radzi said...

mmg cm2 pon la...
smpai skrg mmg cm2....