Hero & Heroin

Kisah Si Beg Plastik

Salam sume (◑‿◐)

Kerajaan dah mulakan Kempen Hari Tanpa Beg Plastik. Sejauh mana keberKESANan nya? Adakah akan sama seperti kes Kempen Berhenti Merokok?? Naik la seberapa pon harga sekotak rokok 2, selagi ada yang tegar selagi 2 la kempen ini x kan berhasil. 

Hah?? Kena bayar?? Yes, kena bayar kalau nak guna Beg Plastik 2.


KL 
Berapa? Ala, 20 sen je.

Utara
Berapa? 2 kupang je

Pantai Timur
Berape? 2 osen kene bayor. 

Kalo di Teganung ni, seharusnya orang lama2 panggil "SUPEK" @pun "SUPEK SEREH" @ mungkin "PLASTIK GELENYA" sebabnya bila direyok2, berbunyi. 

Kat Mydin Dungun, dah laksanakan "Hukuman" 2. Sepatutnya tak perlu Kempen @ desakan dari Kerajaan baru kita kena ambik tahu hal ni. Sama jgk kes "Kenapa nak pergi sekolah?" "Sebab nak pandai". Dah 2, yang tak pergi sekolah 2 sebab tak nak pandai ke?

↓ ni ada beberapa sisipan tuk mu sume kalo nok bace k. 

  1. Berita Harian Online
  2. OHMALAYSIAKU.COM
  3. Kosmo


20 osen je kan..??? Ala, bayar jela. 
Memang la boleh bayar tapi sampai bila kita nak ada sikap kesedaran kalo cm2.

Saya SOKONG INI KEMPEN !!!!!

adiosa (✿ ♥‿♥)


2 comments:

hasrul hassan said...

Salam .. ohh saya pun ada kempen yang sama.

http://hasrulhassan.blogspot.com

Aida Radzi said...

salam.. yeke.nnti sy usha blog awk k.thanks coz be my follower.