Hero & Heroin

Kau Aku Kamu Dia Saya I You SAHABAT

Assalamualaikum .. (◕‿◕✿)

Banyak kali dah terfilir soal ni, jenis apa nak panggil orang sebegini ah? Manusia, manusia ...

Aku cukup benggang ngan manusia yg x leh nk terima perubahan orang lain. Apa masalah mu sebenor nya ni?? At least dia berubah ke arah kebaikan, bukan berubah ke arah keburukan. Manusia senang je nak jugde seseorang tanpa menilai hati seseorang. Ingat dh berkawan 10 tahun 2 dh boleh nilai hati seseorang ke. Tolong la punya pemikiran yang matang sedikit. X kan selama ni seseorang buat silap sekali, dh anggap dia 2 penjahat selama2nya. Dia manusia biasa yang x akan lepas dari melakukan kesilapan. Yang lepas biar kan dia jadikan pengalaman & juga pengajaran buat dia. Kita ni pon belum tentu baik. dari rupa paras yang cantik, belom tentu dia seorang yang baik budi akhlak nya. Begitu jgk ngan sesetenggah yang x berapa nak cantik. adakah dia blh di jugde sebagai yang tidak baik.. Bagi aku, semua makhluk di bumi ini, adalah indah. 

Jangan kerana kisah silam dia, kita mudah berlaku tidak adil. Kalo bukan kita yang memberi kekuatan & semangat untuk dia mulakan kehidupan baru, x mustahil dia akan kembali pada kenangan nya yang lama.

Bukan kah kita punya akal yang boleh berfikir yang mana baik & jgk buruk ? So, kenapa perlu memandang kita jgk begitu? Berkawan ngan orang yang menjual minyak wangi, kita juga akan berbau wangi kan. tapi jangan lupa, yang wangi pon akan menjadi busuk. Berkawan la selagi ada hati untuk berkawan. Kawan sebagai mana yang dipilih, hak masing2. 

Bagi aku, aku berkawan ngan semua orang. Baik buruk seseorang bukan kita yang tentukan. Kita ada akal yang boleh berfikir samaada mahu ikut langkah kawan yang silap @ ikut langkah kawan yang benar !




*kalo kamu sume ada pendapat, silakan bagi pendapat. (*^ -^*)

No comments: