Hero & Heroin

Satu ketika dahulu

Kisah ni berlaku dh lama dh. Masa 2 aku study kt Penang. Tahun 2007 kalo x silap aku kes ni berlaku. Time aku, Liza & Sara dh nak balik dari shopping kt Kompleks Bukit Jambul. P pagi tp balik nya dh nk mlm. Masa 2 x brape nk kaya, so naik bus jela. Nak p bus stop 2 jauh jgk, kami pon plan nk ikut jln belakang sb x sibuk ngan kete. 


Ni Liza. Noraliza Hanim. Kwn2 aku 1 umah 2 sume name artis. Hihi. Liza ni budak perak tp stay kt Nibong Tebal. Dia antara yg baik ngan aku la. 25hb ni dia dh nk bertunang. Sedih aku sb x dpt nk p. Xpe2, tgu dia kawen nti aku p.


Ni plak Sara. Siti Sarah. Bagi kami sume masa kt umah sewa, dia la kakak. Baik, sweet & manja. Kadang2 kami panggil Sara ni Kak Gebu. Hihi.

2 la kwn2 aku yg ada masa kejadian hari 2. Jam waktu 2 dh 6.30pm. Kebetulan ada kedai runcit, p beli air sb penat berjln. Ada mamat ni, naik motor. Dia pon p kedai 2 jgk. Bila kami nk kuar, dia pon kuar jgk..Naik motor bukan main laju lg. Last2 tepun dia jatuh. Aku perasan tepun dia jatuh. Pe lg, amik la..hihi. Jahat kan. Aku lupa tepon pe tp mahal la jgk tepun 2. Tp aku amik bukan nk curi tp nk pulang semula kt tuan dia. Lama gak kami tgu dia tp x sampai2. Last2 kami sepakat nk kol. Tgk contatct, cari2 ade la nama abg .... (dh lupe nama). Mgkn abg dia la kot. Ayat pnya ayat abg 2 nk dtg. Kami tgu lg. Jam dh kul 7 lbh. Abg 2 x dtg lg. Yang dtg mamat 2. Mamat yg tepun dia terjatuh 2 la. Dia patah balik p kedai yg dia p 2. Nasib kami terpandang kt kedai 2. Muka mamat 2 blur, gelisah. "Abg cari tepun ke?" Haha..Tiba2 abg. Mamat 2 angguk je. Dan2 muka dia manis senyum. Lega kot tepun dia dh jupe. "Time kasih." "Time kasih." 2 je ayat mamat 2. Kami senyum & balas "sama2,"

Aku bukan nk citer kes 2 sgt. X penting pon sb buat baik dibalas baik kan. Aku cuma nak kongsi je cmne perasaan kehilangan tepun. Aku, Sara & Liza pernah kehilangan tepun masa sblm kejadian ni berlaku. Mmg tepun blh dibeli tp keikhlasan hati & kejujuran perlu ada dlm diri masing2. 

Lepas dari 2 kami masih lagi terfikir sal bnda ni. Kami kata, kalo kami x pulangkan balik tepun pada tuan dia, mesti kami akan rase bersalah. Kami pulangkan, perasaan kami mmg lega, puas hati. Kalo skrg ni, jupe tepun  pe agak nya dlm hati 2 kan. Bukan setakat tepun je aku jupe, dompet pon pernah aku jupe. Masa 2 kt Terengganu. Hal ni pon lama gak. Banyak duit masa 2, Ribu agaknya tp aku pulangkan balik. Bukan nk berlagak baik, tp fikirkan keadaan kalo terjadi kt aku cmne.

Tepuk dada tanya selera masing2 :)

1 comment:

zachosmee said...

inilah kawanku yang selalu jujur pada dirinya!!! good job!!!